Monday, March 7, 2016

COMMITTEE MEMBER HUAM NI 1 CAMPING THLIRLETNA

by: Editor Saya John Lianhnuna hi rawngbawl zelna tur hmachhawp neiin a thu muang hman lo hle a. A hmabak a sawi chin, chiang vak lova kan khar chhawn theih chu Khampat lam zar khawi khawi ah emaw rawngbawlna tur ruahhman fel sa a neih bakah Zohmunin an ruai dawn tih hi a ni a. A hun chep tak karah kan WY Vengpui ni 1 Camping ngai pawimawha kan ngenna a rawn tihlawhtling hi a hluin a lawmawm tak zet a ni. Amah kan lo nel sa bawk a. Amah pawhin mikhual duk lovin kan beisei ang takin min kaihruai a. A tul hunah min chhuahchhal a. A changin min fak a. A changin duhthawh takin min fuih bawk. Homework pawh min pe tha hle a. Gal. 5:17-24 thua ‘Tisa Thiltih’ chi 15 chu ka vaibel ti thei khawpa chham mawlh mawlh tur leh hre reng turin min chah lawm lawm mai a. Howmwork ti tha leh tha lo kar chu a hla dawn a ni tih min hrilh a ni. Kan Thupui Kha ‘Kei min koh tawh chuan Lianhnuna ni lovin Lal Isua in mamawh tihna a ni zawk,’ tia bul tan a ni bawk a. Kan subject thupui ber pawh ‘|halaite Mamawh Isua’ tih a ni. Sakhi chul ram fan thuak ila 22.2.2016: Zing dar 8 chiaha thleng tawhte chu kan Speaker tur Saya John Lianhnuna leh a thian chuan an lo thlen khalh diam tawh a. Thutak ho leh Wesleyan Kohhran hrim hrim hi hun tiam pelh hnua thlen hi tlainaah kan ngai lo a, tlai kan intih pawh hian ‘Ka ti tha a nia,’ tihna angah kan ngai tih hi Speaker chuan a hriat tawh tho kan ring a, insawi thiam kher kan tum lo ang. Member kal thei lo hnih khat tih lohvah chuan kan kim thawkhat viau a. Devotion hman a ni a. Breakfast kan ei fel hnuah Class tan nghal a ni. Kan Speaker chuan ‘Baal hmaa thingthi ngai lo mi-a inchhuah,’ chu a thupui ber a. Chumi tur chuan ‘a bul thut(foundation) atanga kan uluk a ngai a ni,’ tiin Mihring tri-cotomy(then thum) leh di-cotomy(then hnih) chungchangah lut chhovin mihring thlarau, rilru leh taksa neia siam kan nih dan ah min tan pui a. A khat tawkin zawhna min zawt fiam a, a zawhna pakhat, ‘Khawiah nge i thlarau a awm?’ tih phei chu chhan a har kan ti tlang hle a. ‘Rilru’ lah nungchate neih ve ang a ni si a. Chutiang chuan min chhaih, min tlankhalh a, a subject ah a tui bawk a, kar khat chhung pawha a sawi zawh sen loh chu ni 1 ah min lehlan pui tumin thaw la lo lekin min hrilh a. A hah a, a inpum pek a, a infit hle mai. Joh. 14:6, thua Lal Isuan, ‘Kawng leh Thutak leh Nunna’ a nih thu a sawi hmanga mihring thlarau, rilru leh taksaa inkungkaih dan luh chilhin hun tawi te ah, kim takin min fan pui a. A thahnemngai rawl pawh a tha thak thak hle. 11:30: Tuk thuan kan ei hnuin dar 1 ah class kan tan leh a. Kan Subject kha chhunzawm zelin ni 1 Camping kham awm loh tak kan hmang zo a. “Thutak hriatnain bawih min ban a, Nunnain kan damlai hringnun mamawh chakkhai engkim min pe tih chu chu a thu tlangpui a ni a tih theih mai ang. ‘Kawng’ a nihna zawn erawh duhthusamin a chhu na hman ta lo niin a hriat a. Mahse, Rom. 12:1-3 thu hmangin ‘rilru kan ti thar reng tur a ni a, a tih thar dan chu Bible chhiar, |awngtai, Inkhawm, Fakhla ngaithlak,’ tih leh a dang chi li nga vel thupui pawimawh tak tak, hrilhfiah thui viau loh pawha kan hriat mai theih tur chi a chhawp chhuak a. Gal. 5:17-24 thua Tisa thil tih leh Thlarau Rah te chu luh chilhin Rom. 12:1-3; thu ang hian ringtuin khawvel dan anga awm lo va, tisa dan zawm hek lova, rilru tih thar fo chu tih makmawh a nih min hrilh thleng hman a ni. Khati khan a tlangpui chu kan thlir zo a. Hun leh hmun renchem thuah duh tawk ila. ‘Thlirletna’ a nih angin duhthawhna lai leh a inhampelhna lai han tar lang ve nial nual ila. Kan thiam phak bak erawh inbeisei lo ila. Thupui a thlang fuh lo Kan sawi tawh ang khan ni 1 Camping kan ni a. A kotute lah a hmaa a lo chul nel tawh sa te kan ni hlawm a. A thuken kal lam haw lam lo hmelhriat tawh sa te kan ni hlawm. Chutiang kan nih avang chuan WY hruaitute tana hriat makmawh tur tunlai khawvela Kristian te tidazat thei Relativism chungchanga Humanism, Materialism, Postmodernism, Positive thinking leh Atheism lam te min hrilh bengvarin chumiin thalaite nun a nghawng nat zia te, thalai te zinga hri leng mek Depression chungchang inhmawrhmuhna lam te hi min thlirpuiin min hmelhriattir se chuan ama tan pawh a hahdamthlak deuh ngei ang a, chhiar zau lo ve tak takte tan hian a manhla ngei ang. A chhan chu kar khat chhung zet a sawi pawha a sawi zawh sen loh a Thuken chu ni 1 ah min hrilh zawh hman a tum ta kha a ni a. A duhthawh si, a tawngkam neihin a funkhawm hneh zo lo, pelh rem rum, phuai luai deuhvin kan zir phah a. Ni 1 chauh hun kan hmang dawn tih hre sa renga thupui dang a thlang lo kha a fuh lo hle mai. A thuken kha nula ni se, khami ni atan kher kha chuan khawte nula inchei tunlai tum, hmai paw phet phet, ke lam khawro bal khak nguai a anna lai a awm. Tun hnuah ni 1 Camping kan nei leh a niha amah bawk kan sawm leh a nih chuan thupui thlan rawn thiam tawh se a duhawm hle. TMEF Vs GEMM hian a rilru a kap deuh bawk niin a lang. Eng emaw chang phei chuan ama min zirtir ber Thlarau Rah chu a ti-rah hram hram a ni ber e. A kuang lova hun ang deuh a ni a. Member kal zingah khan khatiang lam rawngkaia thu sawia beng thlep hnawp tur kan awm tih a veng thawng lo khan hmabak a la ngah ve neuh neuh zia a tilang viau. Nge, arpa chan chan lai a ti zawk pawh a ni mahna! Bible chang a tlawh chhante a belh chian dan a fiah fel tawk lo. Pakhat chauh han sawi ila. Chu pawh chu pawi tak a ni. Gal. 5:17-24 chhunga Tisa Thiltih leh Thlarau Rah hi a sawi zel dawn a nih chuan a zir chian, a then fel, a thliar thiam a duhawm ang. Thlarau rah te leh zel pawh ‘ti rah thin turin’ min zirtir mai mai si a. A chiang love lalte va lam leh rawh tih zawng zawng kan chang zo alawm le. ‘A ram leh a felna’ tih thu ah pawh keini ang duang ai chuan ‘a lalram leh a felna’ tia sawi dik thei tur zawka ngaih a ni a. Chutih a hnekin ‘A felna’ tih pawh ‘Krista a ni’ te a ti ta mai mai a! Pathian ‘felna’ chu ‘Krista a ni’ tihte chu ‘a theih ve tho alawm’ tia sawi mar ngai chi a ni. Thutak a varpawh dan chungchangah ngaihtuah a titam deuh. Amah ngeiin, ‘Thutak ka harh hlim chuan engkim hi tluang pur pur, hmuingil vek turah ngaiin ka kut pawh ro that khawpa pharin malsawmna beiseina nen Lalpa hmaah ka thingthi a...’ a ti a. Thutak harhna chan leh lei lawmna hmuh inbeiseina hi engtik atang khan nge a lo pian tak le? Thutak varpawhin chutiang beiseina kan nei ngai reng reng hlei nem! Thutak varpawh leh lei lawmna hi a kal rual thei lo. ‘Lei lawmna an tan a vul ve si lo,’ tih ang kha a ni zawk e. ‘A lawmna chu Lalpa danah a ni zawk a,’ tih ziak famkimna hi hringnunah a chanin nitin kan chang thin zawk asin. Engtin nge lei lawmna tur anga ngaia Thutak varpawh chu a lo ngaih theih bik reng reng ni aw? Ni e, he zawhna hi a thupui min luhpui danah a fiah ta chiah a ni. ‘Thutak kan harh chuan kan tih ve loh lam Chhandamna chu kan chang a,’ a ti thul. ‘Chhandamna chan chu Thutak harhna a ni a,’ a ti leh vel. Eng aiah hian nge maw ni tunlaia rawngbawltu tho thar deuh apiang maiina Thutak Harhna hi ‘thlarau chhandamna tiat’ vela an rawn hmeh bel tlat zel hi aw? Kan WY zingah hian Thiamchantirna, Tlanna, Piantharna, Thlarau Chhandamna te hi Thutak Harhna emaw ti kan la awm em? Khua hi a va han var har em! Zawh dawra suk tin, tlawng vuaka mat dap, a leh a linga vut tui thlawr bel hi a ni ringawt mai. Thutak harhna kan induhsak avanga kar khat chhung Camping Subject kan lak hian kan thlarau lam tuihal dan leh kan chim chin azirin ngaithlatute hi Thiamchantirna tlangah te, Simna takah te, Tlanna thu ah te, Piantharna thu ah te leh Thutak harhna te an/kan chang thin a ni. Thutak Harhna chan leh Thut mai mai a rawn chawm pawlh a. A zir chian rih chu a la ngai khawp e! Kan sawi pawp thiam lo a nih chuan Thutak puang tura kohna kan chang lo tih hi pawm ve mai thin ila. Tu zirtirna êng atangin nge a lo harh tak le tih te pawh tul lo deuhvin min ngaihtuahtir hial a ni. Evan. Thanpuian pawr tawk tawka, ‘Thutak harhna kan tih kha chu thlâm, la sak zawh loh ang a ni a,” a lo ti vel pang pang te pawh kha min ngaihtuah chhuahtir hial a ni. Lei lawmna leh hlawknate hi ringtu tan beisei tur a ni tih hi Evan. Thlamuanthara thu rawn put darh a ni a. A mût kai tawhna chin chinah chuan a thelha thelh mih rual lohva nasain a kâng a. A seltu apiang kan hmu setanic zui lehnghal vei nen. A thu sawi leh kan Thutak harhna chu eng nge a nih chu kan mimal nun theuh ah hian i inchhut let mai ang u. ‘Tu thu sawi pawh ngaithla ila, a chhe lai paih, a tha lai lak hi ka mimal nih dan a ni hrim hrim a,..thil reng reng a chhe lai hmuh kana a tha lai lak ...’ tih thu te inthlahrung lo takin a puahpui ngam a. Paula tawngkam, “Mihring tihlawm tum ni ila, Krista bawih ka ni lo vang.” (Gal. 1:10c) tih chu amah a inhmehbel tih hriat theih taka sawi nawn sek chunga ‘Pawmrem Thurin’ a pawm zia a aupui tim miah lo hi a inbih chian a ngai! Chutiang ngaihdan pawm ve tur chuan min la fuih zui ta dah a! He Postmodern Idealogy hi chu ani ang em chuan rawn pu darh ve lo hram se ka duh asin maw le! ‘A tha lai apiang pawm, a chhe lai apiang hai der’ tih vel hi chu a lehkhabu chauhvin a awm-Pathian thu buaipuitu tan chuan! Mizo tawng thiam deuh atan a duhawm hle mai. Nungcha, ran, rannung, ram sa, thil nung, mi nung tih chi hi a hmanna zawn a awm vek a. Sawi pawlh awl deuh chu nun, nunna, nung, tih te ring, rin, rinna tih te hi a ni a. ‘Mihring pawh hi ran sa (ram sa takngial pawh kan ni pha lo!) kan nia,’ a tih te phei kha chuan ka hnuk a tiulh! Aw le, duh tawk ang. Min hrut na ngam tura kan rin kan ruai a. Kan rawih angin min hrut na reng a. Mimal thila lak loh tur a nih kan hrethiam tlang a. In chhuahchhalh fiamna piah lamah in nau tatna rawng kai thei chi pawh a boruakin a ken tel angin kan ngaizam a. A hlawkthlak chiah em tih chu kan thlirletna hian a tifiah turah ngai ila. Chutih rual chuan he kan thlir letna hian a hnar a khawng thiang bik lo a. A helh a rem bik lo. ‘Mihring kan famkim lo’ ti chung zela a bu ang thlap ringtu-ah midang chhuah tum tlat pawlah hian a kal nat lutuk hlauhthawn pui vangin a khap sual tur nia a lanna lai kan han thai lang mai a ni a. Intihmualphona a ni lo a. Lalpan rem a tih chuan kan la ruai leh ngei bawk ang. ##

0 comments:

Post a Comment